Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gosopdarki Wodnej nagrodzi eko dziennikarzy
Maj 19, 2017
Porozumienie Zespołu Szkół Elektrycznych nr 1 z Politechniką Krakowską
Lipiec 25, 2017

Nowe przepisy wprowadzą obowiązkowe badania zużycia paliwa i emisji spalin w realnych warunkach drogowych. Obecnie tego typu testy przeprowadza się w warunkach laboratoryjnych.

Unia Europejska chce, żeby producenci samochodów badali zużycie paliwa w realnych warunkach drogowych, a nie w zamkniętych laboratoriach. Tego typu zmian od lat domagają się organizacje konsumenckie, które podkreślają, że dane homologacyjne wielu producentów odbiegają od wyników uzyskiwanych podczas codziennej eksploatacji. Zaniżone wyniki zużycia paliwa, na które oficjalnie powołują się producenci samochodów, nie podobają się również ekologom.

Unia Europejska chce wprowadzenia poprawki do normy Euro 6, która przewiduje nową procedurę testową RDE (Real Driving Emissions), polegającą na pomiarze zużycia paliwa i emisji spalin w realnych warunkach drogowych. Nowa norma Euro 6.2 ma obowiązywać od września 2017 roku.

Lobbystyczna organizacja zrzeszająca europejskich producentów samochodów ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles) domaga się bardziej szczegółowych informacji na temat proponowanych zmian, by producenci mogli przygotować się do procedur testowych RDE.

Pomimo tych zastrzeżeń, trzy europejskie koncerny motoryzacyjna – PSA Peugeot/Citroen, Fiat Chrysler Automotive i Volkswagen Group – wyraziły gotowość do wprowadzenia testów RDE.

PSA taką gotowość zadeklarowało już w ubiegłym roku. Podobną deklarację złożył Fiat, który oświadczył, że jego w jego samochodach od dawna nie ma żadnych różnic między wynikami uzyskanymi w różnych warunkach testowych. Z kolei Volkswagen przypomniał, że już w 2010 roku prowadził kampanię na rzecz testów zużycia paliwa w realnych warunkach drogowych.

ACEA norma Euro 6.2 Parlament Europejski

 

 

Źródło:
http://egocar.pl/2016/02/parlament-europejski-bierze-sie-za-testy-emisji-spalin/

1 Komentarz

  1. Robek pisze:

    Skoro nawet samochody każą w ten sposób badać, to nic dziwnego, że z urządzeniami z odnawialnych źródeł też tak powinno być.

Pozostaw odpowiedź Robek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *